söndag 23 januari 2011

Ångkokt röding med svarta bönor och gojibär

Jag gillade verkligen toppingen till den ångkokta doufun jag lagade i fredags så när jag såg riktigt fina rödingar i fiskaffären så kunde jag inte motså att köpa ett par och ge dem samma behandling som doufun. Jag hade lite bekanta över på middag så det passade sig bra.
Jag skar fisken i grova skivor och marinerade den under ett par timmar i risvin, grovt salt, ingefära och salladslök. Sedan ångkokade jag fiskarna (i var sin skål) med ingefära och salladslök som "spacers" mellan skivorna. Ångkokningen varade i ca 15 minuter. Jag toppade sedan med svarta bönor, gojibär och tjock soja. ( Vanliga svarta bönor, inte jästa sojabönor.)

2 kommentarer:

  1. Bruna bönor känner jag ju till, men jag vet inte var det säljs svarta bönor. ?

    SvaraRadera
  2. Finns på hemköp. Både kokta och torra. Står bland alla kikärtor, linser, kidneybönor, black-eye bönor mfl

    SvaraRadera